Írországi élmények

Március közepén Írországba látogattak diákjaink, ahol hat napot töltöttek el. Az alábbiakban Drótos Olívia a 9.C osztály tanulójának részletes beszámolóját olvashatjátok.

Első nap: Az első megállóhely Galway városa lett volna, de útközben megálltunk Athlone-ban, ahol egy kis városnézést tartottunk. Nagyon szép volt Athlone, kellemes hangulata volt és gyönyörű látványt nyújtott. Amikor megérkeztünk Galway-be, volt körülbelül 1-2 óránk a városban sétálni, amit nagyon élveztem. Ezután vittek a családokhoz. Szerencsére az egész család nagyon aranyos és kedves volt, az étel finom volt, és jókat lehetett velük beszélgetni.

Második nap: Az első megállóhely Leenane volt. Itt csak körülbelül 10-15 percet töltöttünk, de így is szépnek találtam. Ezután ellátogattunk a Kylemore apátságba, ami lenyűgöző látványt nyújtott. Belülről is csodálatos volt, és egy kis történetet is hallhattunk a helyről. A nap nagy részét itt töltöttük. Még egyszer visszamentünk Galway-be, hogy megnézzük a Galway katedrálist. Szintén lenyűgöző volt. Ezután sétáltunk a városban, majd visszatértünk a családokhoz.

Harmadik nap: Ez volt az utolsó napunk Galway-ban. Ezen a napon sikerült szerintem a legszebb és legérdekesebb emlékeket szereznünk, hiszen ellátogattunk a Moher-sziklákhoz. Igazán lenyűgöző látvány fogadott bennünket. Olyan volt, mintha egy filmben lennénk. Hajóval néztük meg, ami még izgalmasabbá tette az élményt.

Negyedik nap: Ezen a napon elköszöntünk a családoktól és elindultunk Limerick felé. Elsőként megálltunk Limerick előtt a Bunratty kastély és Folk Park-ban, ami egyfajta "szabadtéri múzeum" volt. Szerintem egészen érdekes hely volt. Ezután folytattuk utunkat a város felé, bár én nem várost nézni mentem, hanem gyerekkori barátommal találkoztam. Sajnos csak egy órát töltöttünk együtt idő hiányában, de nagyon örültem, hogy láthattam. Ezután útnak eredtünk Dublin felé, ami hosszú út volt. Dublinban ismét családoknál szálltunk meg, ahol a mi szállásunkon három cuki macska, Billy, Freddie és Felix is várt ránk.

Ötödik nap: A nap első látnivalója a Trinity College, az egyetem volt, különösen a Book of Kells túristalátnivaló. Szerintem ez egy nagyon érdekes hely volt. A szuvenír bolt különösen tetszett, mert rengeteg jó dolgot lehetett vásárolni ott. Ezután másfél óránk volt városnézésre. Mi ellátogattunk egy kis kávézóba, ahol isteni palacsintát ettünk. Ezután azonnal továbbmentünk a következő helyszínre, ami nem más, mint a St. Patrick katedrális volt. Belülről igazán gyönyörű volt, különösen az ablakok. Az utolsó helyszín, ahol megálltunk, egy whiskygyár volt.

Hatodik nap: Utolsó napunk volt Írországban, és bár ez egy kicsit unalmasabb nap volt, mégis maradandó élményekkel gazdagodtunk. Csak az EPIC múzeumba látogattunk el, ahol mélyebb betekintést nyerhettünk Írország történelmébe. Miután befejeztük a múzeumlátogatást, még volt időnk sétálni a városban. Mivel St. Patrick napja volt, zajlott egy teljes körű felvonulás, bár én ezen már nem vettem részt, mivel nem tudtunk volna időben visszatérni. Végül elindultunk a repülőtérre, ahol kicsit korábban érkeztünk, így volt időnk körülnézni. Mire felszálltunk a repülőgépre, mindenki nagyon fáradt volt.

Én nagyon élveztem az egész utat. A programok érdekesek voltak és én ugyebár itt laktam szóval nagyon jó volt újra látni Írországot, de persze a gyerekkori barátomat is. Remélem, mindenki más is legalább annyira élvezte, mint én!

A fotókat készítette Kalicz Eszter (10.A) és Bokros Petra (9.C).