Határtalanul

A Határtalanul HAT-19-02-0265 kódszámú, Erdélyország - Tündérország című pályázat keretében a 11.C osztály, valamint néhány 11.A és 9.KNY osztályos tanuló látogatott el Erdélybe 5 napra 2019. 10. 19. és 2019. 10. 23. között. Az első napon megtekintettük a tordai sóbányát, tettünk egy rövid sétát Kolozsváron, majd késő este érkeztünk szállásunkra. Kőrispatakra. Itt meleg vacsora és zenés-énekes est várt minket, ami egyébként kivétel nélkül minden este megismétlődött.

Másnap feltraktoroztunk a Madarasi Hargitára. Néhányan egészen a csúcsig „másztunk”, ahol gyönyörű kilátás fogadott minket. Délután Tamási Áron és Orbán Balázs sírhelyéhez látogattunk el.

A harmadik napunkat Segesváron kezdtük, ahol sokat tanulhattunk Petőfiről és Drakuláról. Délután Korondon vásárolhattunk különféle népművészeti termékeket.

Negyedik napunkat Csíkszeredán, a partneriskolánkban kezdtük, ahol tartalmas időt tölthettünk el testvérosztályunkkal. Pizzával vártak minket, amit jó hangulatban fogyasztottunk el. Jól is jött, hiszen közeledett az ebédidő! Egy szerencsés véletlen folytán a testvérosztályunkkal együtt látogattunk el a csíksomlyói templomba, valamint a csíksomlyói búcsú helyszínére. Itt gyönyörű kilátás fogadott minket. Délután kürtőskalácsot majszolhattunk az út szélén Farkaslakán, majd gábor-cigányokhoz látogattunk el. Megismerhettük sajátos életstílusukat, beengedtek meglehetősen zárt világukba minket.

Szálláshelyünk, Kőrispatak a szalmakalap-készítés hazája. Házigazdánk, Lajoska nagy lelkesedéssel mutatta be a szalmakalap-készítés folyamatát, majd kaptunk ajándékba egy osztálykalapot is. Nem mellesleg Szilvit el is jegyezték egy szalmagyűrűvel.

Tartalmas időt tölthettünk el Erdélyben, ami mindenképp hasznunkra lesz a későbbiek során is (történelem vagy magyar érettségin nagyon jól fognak jönni azok az információk, amelyeket Bodnár Dávid tanár úr és Ferencsik Marcell tanár úr meséltek nekünk).

Ezúton is köszönjük a lehetőséget,