Párizsi kirándulás

2019. május 4-én kezdetét vette kilencnapos párizsi utazásunk, amit már olyan régóta vártunk, el sem hittük, hogy eljuthattunk egy ilyen csodálatos helyre.

Egész napos buszozás után az éjszakát Strasbourgban töltöttük, másnap pedig folytattuk utunkat Párizs felé. Itt először a Cité-szigethez látogattunk el, ahol megnéztük a Sainte Chapelle-t, a Palais de Justice és a Conciergerie épületét. A Notre Dame-ot csak kívülről és távolról csodáltuk meg, hisz a tűz után senkit nem engednek a közelébe. Az üveg nélküli ablakokon keresztül lehet látni, hogy minden csupa korom belül. Reméljük, megnézhetjük majd akkor is, ha újjáépítik!

A következő napokon végig néztük a Szajna jobb, majd bal partjának nevezetességeit: láttuk a leghíresebb múzeumokat, köztük a Louvre és Musée d'Orsay  kincseit, felsétáltunk a Montmart-ra, megcsodáltuk a Sacre Couer-t, jártunk a Pantheonban, ahol a híres franciák szarkofágjai mellett megtalálható a nevezetes Foucault-inga is. Sétáltunk a Champs-Élysées-n és megpihentünk Jardin des Tuileries-ban, fejet hajtottunk Napóleon előtt az Invalidusoknál.

A Loire menti kastélyok közül is meglátogattunk kettőt, de jártunk Versailles-ban is, ahol az ügyesebbek még a trianoni palotáig is elgyalogoltak, oda, ahol 1920. június 4-én az antant hatalmak aláírták Magyarországgal a számunkra tragikus békeszerződést. (Elég lepusztult, bemenni nem lehet.) Versailles-ba a modern Párizson keresztül vezet az út, így láttuk a La Défense-t, a 20. század új épületeivel és a Grande Arche-val.

A többség számára a legnagyobb élményt az Eiffel-torony jelentette: láttuk nappal minden irányból, felmentünk este és láttuk szikrázó fényeit éjjel. Maradandó emlékeket adott.

Fantasztikus volt, hogy hosszabb-rövidebb időre lehetőséget kaptunk arra, hogy egyedül is felfedezhessük a várost, visszamehessünk azokra a helyekre, ahol már korábban jártunk, sétálhattunk, vásárolhattunk Párizs utcán. Szerencsére nem fenyegetett az a veszély, hogy eltévedünk, hiszen a civilizációs órákon alaposan megtanultuk a térképet.

Ha a párizsi Notre Dame-ba nem is mehettünk be, a reimsi-t belülről is megcsodálhattuk hazafelé. Kívülről is gyönyörű volt a szakadó eső ellenére. Az utolsó éjszakát újra Strasbourgban töltöttük, de most a csatornákon hajózva a várost is láthattuk az Európai Unió intézményeinek épületeivel együtt.

Reméljük a jövőben még lesz alkalmunk eljutni Párizsba, mindenki a szívébe zárta ezt az elragadó és gyönyörű várost.

Köszönjük a felkészítést, a szervezést és a rengeteg csodálatos élményt Kováts Éva tanárnőnek!